Nuoren naisen pyrkimys pysyvään painonhallintaan Dukan-dieetin avulla

22.9.2013

-20 kg

Pari päivää sitten rapsahti rikki kahdenkymmenen kilon rajapyykki. Jee! Olen kyllä todella ylpeä itsestäni, mutta vähän tuota saavutusta varjostaa se, että laihdutustahti on viime viikkoina ollut todella hidas. Tai no, paljon hitaampi kuin mihin olen Dukanilla tottunut. Juuri kun pääsin sanomasta, että tahti on hyvä... Mutta yritän suhtautua tahdin hidastumiseen positiivisesti, sillä olihan se odotettavissa. Pudotettavaa on enää kuutisen kiloa, joten loppusuoralla ollaan.

Olen juonut ihan hirveästi teetä viime aikoina. Olen myös huomannut, että jos teetä juo ensimmäiseksi aamulla tyhjään tai melkein tyhjään vatsaan, tulee todella oksettava olo. Eikä se korjaannu ennen kuin syö jotain. Googlettamalla löysin paljon kohtalotovereita, joten ilmiö on varmaankin aika tavallinen. Olen yrittänyt myös olla juomatta teetä liian lähellä nukkumaanmenoaikaa, sillä minusta tuntuu että pyörin sängyssä paljon pitempään jos olen vastikään juonut teetä.

Olen tullut myös siihen tulokseen, että Lidl on tällä hetkellä oman kotiseutuni paras ruokakauppa Dukanilla ollessa. Siellä liha, kana ja lohi ovat kohtuuhintaisia, ja usein esim. tuorejuustosta ja jogurteista löytyy Dukan-ystävällisiä vaihtoehtoja. Myös kasvikset tuntuvat olevan usein tuoreempia ja paremmassa kunnossa, kuin muissa tämän alueen kaupoissa. Olikin kamalaa, kun paikallinen Lidl oli kiinni melkein kuukauden parannusremontin takia. Lidl olisi tarjonnut ilmaisen bussikuljetuksen lähikaupungin Lidliin noin kolmen päivän välein, mikä oli mielestäni hieno ele heiltä. En nyt kuitenkaan niin epätoivoisesti halunnut Lidliin, joten piti tyytyä muiden kauppojen tarjontaan. Saman tien kun paikallinen Lidl taas aukesi, olimme poikaystävän kanssa ostoksilla yhdeksältä aamulla. Huomattavaa aikaansaamista meiltä.

Eipä tässä sitten muuta. Olen laiskasti lueskellut Dukanin kirjaa ja pikku hiljaa pitää alkaa kirjoittaa seuraavan vaiheen tietoja ylös. Ehkä siis lähikuukausina vihdoin saan ohjeet kirjoitettua tännekin. Seuraavan vaiheen alkaessa on sitten enemmän kerrottavaa muutenkin, joten toivon pikaista tavoitepainoon pääsyä, että pääsen taas bloggailemaan useammin!

4 kommenttia:

  1. Aivan mahtava saavutus! Onnea 20kg pudotuksesta!!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos! Kyllä se hyvältä tuntuukin! =)

      Poista
    2. Mahtava suoritus, onnea itsellä se vielä edessä :D T:Pirjo

      Poista
  2. 01.05.2013 aloitin Dukanin. Pudotin 16kg, mikä olikin tavoitteeni. Paino putosi 3kk:n aikana, noudatin orjallisesti.. Nyt olen gruisaaillut vuoden. Painoa tuli takaisin pahimmilla 4kg, koska sairastelu ja urheiluvammat estvät liikuntaa. Dukan toimii, kun muistaa pitää sen proteinipäivän. Onnea sinulle.

    VastaaPoista